We sluiten de Week van de Werkstress graag positief af. Lees hier onze eigen tips voor meer werkplezier!

  1. Zorg dat je uitgerust aan de dag begint. Als je lekker geslapen hebt, voel je je stukken beter én het komt je werkprestaties ten goede.

  2. Doe af en toe even “gek”. Lachen met je collega’s maakt het werk aangenamer. Dit heeft ook een positief effect op werkprestaties.

  3. Werk vanuit je passie. Deel veel met gelijkgestemden en sta ervoor open. Wanneer je hoofd, hart en ziel samenwerken, dan ontstaat er flow, vitale energie en kracht.

  4. Ga samen wandelen in de pauze. Even naar buiten zorgt voor nieuwe energie en inspiratie. Je voelt je daarna minder gestrest en het is ook nog eens goed voor je gezondheid!

  5. Vier je successen. Even stil staan bij wat er goed gaat, zorgt ervoor dat iedereen zich gewaardeerd voelt. Ook versterkt het de onderlinge verbondenheid en geeft het een positieve boost voor komende successen.

  6. Volg regelmatig een training in jouw vakgebied. De dingen die je tijdens een training leert, kun je vervolgens op werk weer inzetten. Dat geeft energie!

  7. Doe vervelende klusjes als eerste. Werk is niet altijd even leuk, maar het geeft wel extra voldoening als je die ene vervelende taak kunt afstrepen. Dan kun je daarna een lekker bakje koffie gaan halen.

  8. Zorg voor afwisseling in je werk. Afwisselend werk kan zorgen voor meer voldoening. Door wisselende omstandigheden kun je namelijk niet op routine draaien en dit vereist meer inspanning.

  9.  Spreek elkaar aan op eventuele tekortkomingen of fouten. Wanneer je elkaar op een respectvolle en opbouwende manier aan kunt spreken zorgt dit voor duidelijkheid en transparantie. En dat is zeker positief voor de sfeer op kantoor.

  10.  Neem een kantoorhond. Volgens een artikel van Volkskrant zorgt een hond op kantoor voor een verbeterde werksfeer én lager ziekteverzuim.

 

Aura kantoorhond